01 April 2010

Mulakan Dengan Senyuman


Makin meningkat usia, makin banyaklah tanggungjawab yang kita pegang. Adakala kita rasa tercabar, tertekan dan terbeban. Tak dapat tak, kita berasa sedikit terganggu, tersinggung dan cepat murung. Haiisshh... mengeluh pulak dah jadi teman sejati. Tapi kita terlupa - terlupa kejap yang sebenarnya apa juga masalah dan situasi yang kurang menggembirakan tu, hanya kita je yang mampu mengubatnya.

Caranya (utk diri aku yg terlupa jugak ni) ialah mulakan dengan senyuman! Dah senyum ke kita hari ni?? Pagi tadi depan cermin kita senyum tak untuk diri sendiri? Hebat kan kuasa senyuman?

COO aku dulu (Mr. C-lan Paul - hi, boss!) pernah bagi nasihat atau kata-kata hikmat ni kat aku "Don't let the situation control you, YOU should control the situation, Hafizan."
"Ok, boss!"

~Semakin aku memahami tanggungjawab dan peranan aku sekarang ni sangat besar. Kenalah banyak bersabar, tenangkan diri dan mulakan dengan SENYUMAN~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan