18 April 2010

kamu lihat merah.aku kata hitam.

Seperti debat. Mau ada yang menang. Tapi tiada siapa mau jadi kalah. Ya, benar. Kerana pendirian masing-masing. Situasi - rokok dinyalakan kamu lihat MERAH. Tapi aku kata HITAM.




Mungkinkah ad (poster) di atas berilhamkan al-kisah si ayam ini?

MERAH api yang dinyalakan pada sebatang rokok. HITAM bagi aku dan kawan-kawan yang kita sayang. Yang terpaksa kita sedut. Kalaulah alam pun boleh berkata-kata, maka pokok, awan, buah epal dan sebagainya bersetuju dengan entry ini, kamu lihat MERAH, aku, kawan-kawan yang kita sayang dan alam yang bertasbih kepada Tuhan kata HITAM.
Mudah. Aku pinta satu saja - andai aku sudah tiada nanti, tolonglah berhenti merokok. Kerana asap rokok kamu itulah yang membunuhku, kucingku, ayamku dan alam di sekeliling kita.

Tak cukup lagi - andai satu hari nanti orang kesayangan kamu pula yang mati. Kamulah yang menyebabkan oksigen di bumi ini tercemar. Kerana kamu perokok tegar.




Aku dedikasikan entry ni kepada kawan-kawan yang kita sayang yang lebih cinta dan kasihkan rokok berbanding manusia-manusia di sekelilingnya juga alam yang hanya akan berbicara apabila berlakunya bencana.

Kamu tak ubah sepertinya. Selamat berkenalan.

4 ulasan:

  1. ko da mintak kebenaran yibon ke nk letak gamba dia?

    BalasPadam
  2. hahahahaha... pagi2 dh buat aku ketawa. encik, sila la beri gerangan. walau aku tau ko one of 13 ghosts. ni gambar yibon time kecik2 dulu. aku google teros kuar. lalu aku berkata, macam pernah ku lihat tapi di mana, ya?

    BalasPadam
  3. sori ar pjan terlupe nk letak nm. tp apalah ade pd nama.kuikuikui.-jep

    BalasPadam
  4. hahaha.. ko ye jep. hmmm... nama ko nyamuk. dah hampir2 nk nyanyuk ;P

    BalasPadam