20 April 2010

Resepi Kek Batik

Walaupun aku bukan Martha Stewart atau chef Zahida... apatah lagi pengacara Jalan-jalan Cari Makan tapi aku nak share resepi kek batik ni. Satu2nya kek yang aku tau buat, yg lelain, yg kena bakar dalam oven tu x yh la... memang aku tak tau.

Bahan-bahan:

1 pek biskut Marie (aku suka jenama Hwa Tai sebab ranggup. Yang lelain cepat lembik)
1 pek kecil Milo
200 gram butter
Susu pekat

Cara-cara nak masak:

Cairkan butter (buat double boil), masukkan Milo dan susu pekat dalam beberapa sudu. Jumlah susu ikutlah kalau suka manis boleh letak lebih. Selalu, aku letak dalam 6 sudu besar. Kacau rata dan angkat. Pastu patahkan biskut marie. Kacau rata lagi. Letak dalam bekas dan tekan utk mampatkan. Hasilnya... Hehehe, selamat mencuba.

Dah terliur ke?

2 ulasan:

  1. sedap..sedap.. tq..
    len kali wt kek sarung plak ke k..wink..wink..

    BalasPadam
  2. jgn tau mkn je tok! ko pon boleh buat gak. hehehe.

    sesape yg cuba resepi ni... boleh la bh feedback ye. tq2

    BalasPadam