19 April 2010

Ketua Kodok Yang Serba Tahu

Serba-serbi serba tahu. Cakap je kat mana nak cari tempat makan yang sedap. Kat mana nak cilok jln kt kota lumpur yang kita diami sejak kaki kita sekecil 2 jari. Dia lah si Ketua Kodok atau KK yang tahu macam-macam. Kerana macam-macam yag dia tahu ni jugak lak penerangannya pasal bunga stokin utk dibuat bunga pahar time Kodok Stress nak kawen ditipunya kodok-kodok yang lain. Aku tak boleh bla, bila fikirkan semula. Masih terbayang2 dalam kepala aku kata Ketua Kodok, "Beli stokin pastu buat bulat-bulat bentuk bunga, jadilah bunga pahar."

Dalam hati aku, apakah kegilaan si Kodok Stress nak beli stokin byk2 buat bunga utk jadikan bunga pahar. Jawapan pada imaginasi aku tadi ialah si KK dh jd KK gak - Kuat Kelentong! Huh, bunga stokin tu bkn yang macam mana ktorng fikirkan sampai lah ke rumah Kodok Stress. Stress aku dapat kawan cam ko ni. Jawapan sangat konfiden tapi salah! Hahaha... "Tak pe salah, yang penting yakin," jawab Ketua Kodok.

Kenapa dia dapat gelaran paling hebat ni? Hebat x hebat sangat la. Tapi yang lagi hebat Ketua Kodok ada cara jalan cam YB. Cara jalan YB yang sedang melawat kawasan. Hehehe... Dapat bayangkan tak?

Lagi, dia sangat sibuk. Tak kira di kementerian or jabatan mana yang dikerjakan. Kalau nak jumpa kena buat appointment. Itu pun cuma seketika sebab nanti katanya, "Aku kerje la, kul 2," katanya pada pagi hari Sabtu. Dia memang sangat suka kerja. Kadang-kadang kerja pun suka kat dia. Hahaha...

tengok perut. heheheh...

Sebab dia lahir bulan 10, maka jom kenal Ketua Kodok ni melalui bulan kelahirannya. Betul atau tidak... bolos saja dinding itu.

*suka sembang(correct)*suka orang sayang padanya*suka ambil jalan tengah*sangat menawan dan sopan santun (hehehe...)*kecantikan luar dan dalam(oooo...)*tidak pandai berbohong dan berpura-pura*mudah rasa simpati*baik dan pentingkan kawan(betul!)*sentiasa berkawan(betul juge)*hati mudah terusik, tetapi merajuk tak lama*cepat marah*macam pentingkan diri sendiri(macam betul. eh?)*tidak menolong orang jika tidak diminta*suka melihat dari perspektif sendiri*tidak suka terima pandangan orang lain *emosi mudah terusik*suka berangan-angan dan pandai bercakap*emosi yang kelam kabut *daya firasat yang sangat kuat ( terutama perempuan - confirmed ketua kodok ni perempuan)*suka melancong, bidang sastera dan seni(sangat2 betul)*pengasih, penyayang dan lemah lembut*romantik dalam percintaan (heheh)*mudah terusik hati dan cemburu*ambil berat tentang orang lain*suka kegiatan luar*orang yang adil*boros dan mudah dipengaruhi persekitaran (tu yang beli jeans kt klcc aku kena kuar duit dulu tu...hmmp) *mudah patah semangat

Nampak macam banyak yang betul. Ain... jangan marah aku. Ko memang LEGEND bagi ktorang semua. Tak de ko, hidup ni cam tak bermakna. Hehehe... Sayang ko Ain. Sayang KodoksMondok juge... (tbc...)

5 ulasan:

  1. lg 1 yg menyakitkan at tang KK ni..fb die sentiasa berupdate tp msg ssh sgt nk bls!pdhl mgunakan bnde yg same!kehkehkeh..

    tp dlm ramai2.si ain ni yg slalu kene mrh dgn kite kan?hahaha..tp mrh dpn2 la..tp die pndai,die cover blk..blanje roti boy sorg satu..kes rasuah nih..hahaha

    BalasPadam
  2. yg sebenarnya ain terasa la... dia kn hati yg mudah terusik, tapi merajuk tak lama. ain sebenarnya marah tu tandanya ktorg sayang kt ko.

    BalasPadam
  3. mmg dh mcm adik beradik sumenye..gado gado baik blk..gado2 manje kn..hehehe..

    biarla smapi ke anak cucu ikatan kite ttp cmni..

    slalunye ditujukan kt psgn pengantin tp ni aku tujukan utk kodok n mondok.."semoga relationship kite smpai ke akhir hayat"..amin..

    BalasPadam
  4. amin...

    hehehe...mcm adik-beradik. aku tetap yg bongsu. tp x manje. geli aku manja2 ni.

    BalasPadam
  5. aku x pyh tgk tajuk lagi.. aku tgk gmbr aku dah tau ni slot utk cite sape!!!!! huh kk ni mmg sgt berkarliber sehingga mak bpk kite semua kenal die.. dan benefitnye kite bleh jual nama die bile nak cari alasan keluar rumah!!

    BalasPadam