09 Jun 2010

Aku Macam Si Dory Fish

Er... hari ni dengan yakin dan pasti, aku keluar rumah membawa hp. Pasti sebab hari ni tak rushed (almaklumlah bila cuti sekolah, jalan raya kat kota lumpur ni pemandu-pemandunya berhemah sikit)

Dah nak dekat tengahari, aku tak dengar pun bunyi SMS masuk, pasal aku subscribed fb2mobile n berita daripada Malaysiakini thru SMS. Sebab terlalu yakin, cek kat handbeg, tak de, cek laci - tak de. Aih, tinggal kat kereta kot. Rasa yakin ni membuatkan aku ke tempat parking.

'Tet..tet' (ye ke ni bunyi alarm kereta aku - takpe la konon-konon). Dah cek semua tempat sampai but pun aku bukak...'Eh, tak ada?'

Aku pun gatal tangan update status kat fb aku ~dan bila hp tiada dibawa...~ Mak ai, kawan-kawan aku punya respon...lalalala... pasal kamu tahu apa yang kamu tulis, maka tak yah dituliskan lagi di sini. Tapi dementia ke aku?

Dementia tu apa? Nah cek kat sini http://www.medicalnewstoday.com/articles/142214.php

Kalau fikir sakit, sakitlah kita ni, sebenarnya aih, aku ni... aku ni... utk kes hari ni aku over confident, utk yg kes dulu-dulu ada kes short term memory lost dan cuai...cam Ain a.k.a Ketua Kodok aku tulis keCUAIan itu memBUNUH... den idop lagi la, ain oiii...

Moral (buat diri aku yang KADANG-KADANG terlupa)

1. jgn cuai - double check semua barang-barang penting sebelum keluar rumah.
2. jgn harap sgt save nombor telefon kawan2 dlm hp. buat catatan kat memana gak or simpan name card dorang yang hebat dan gempak tu. Just in case hp korang mati ke tp utk kes aku... hehehe...takut-takut hp aku tinggal kat rumah lagi. Lalalalala...


2 ulasan:

  1. ni mst bnyak tmkan semut itam ni..hahahaah.. mkn kismis bnyak2 k..nnt xlupe dah..wink...wink..

    BalasPadam
  2. kuih sarang semut patutkah tidak dijadikan kuih raya pada raya kali ini? hahaha...

    BalasPadam