13 Jun 2010

Bukan Juri Profesional - II

Dipendekkan alkisah ni... (seperti membaca novel LBS yang tebal dan di short cut kan menjadi filem selama kurang 2 jam, begitulah perjalanan alkisah menonton LBS dengan Ain n Kpah ni)

10 minit pertama... ok Kpah dan Ain kelihatan gembira. Tapi, lepas tu aku cakap... 'cikgu eh?' ehehehe... Babak Kasyah dah sampai kat kawasan pedalaman, Ain cakap "Kat mana dia nak cas bateri kamera. Tak ada elektrik? Aku gelak. Ain terus potong "Huh, tak lojik!" Aku balas, "Jangan cari lojik dalam filem. Hehehe..."

Bla...bla...bla... pot pet pot pet... Cerita yang aku layan pertama kali dengan sangat emosi yang mana kat bahagian-bahagian tertentu aku menangis... kali ni aku tak menangis. Bukan sebab aku jiwa kental ke apa... tapi aku tak berdaya nak ikut emosi dalam filem ni. Sebelah aku Ain a.k.a Ketua Kodok ok!

Gelak-gelakkan pelat 'R' Lisa Surihani (tp she's so beautiful in this film), Ain yang sangat menyampah dengan watak si Emilia (watak orang hilang ingatan beb, kalau watak orang hilang hp tu aku! hahahah) Mula-mula, teknik cameraman fokus kat muka je... dah buat Ain maki hamun..."Ye lah, tapi yang pi potong muka dorang tu apasal?"

Kitaorang gelak lagi, bila Fazura muncul bawak watak Katerina. Macam aku ulas pasal filem ni awal-awal Fazura is so Katerina (tak mau pelakon lain bawak watak Katerina kalau filem ni ada sambungan. If bukan Fazura nanti kami boikot tak mau pergi tengok wayang lagi, boleh? heheheh)

Untuk kali kedua aku tengok LBS - aku rasa cerita ni banyak kelakar. Siap aku cakap kat Ain "Lebih kelakar daripada Shrek 3 weh!" Ehehehehe...

3 ulasan:

  1. cuba cek review kakak plak kat my blog.. hahaha.. aku hangennnnn!

    BalasPadam
  2. ok, yg ni jgn hangen... blog akak ape eh? hehehe... sbb bila pjan klik kt cinta mati tu dia kuar ni [The Blogger Profile you requested cannot be displayed. Many Blogger users have not yet elected to publicly share their Profile.]
    patutkah sy yg hangen.. hehehe :P

    BalasPadam
  3. cuba cari picisan tinta... ada kot..

    picisan-tinta.blogspot.com

    BalasPadam