22 Disember 2010

Cerita Kek Tiramisu Aku

Ni la kek 24 harijadi aku.




[Ulang masa ke belakang - tahun 2006]


'Jom lepak celebrate birthday ko!'
Replied: 'Tak pe la weh, aku tak de mood nak celebrate, tahun ni nak muhasabah diri je dok kat rumah.'
'Hahahaha... tah pape tah ko ni!'
Replied: 'Betul ni aku tak main-main la...'

Kentut betul Ketua Kodok aku ni. Dah aku cakap tak nak tak paham ke?

[Beberapa jam lepas tu. Banyak jam jugaklah]

Ketika hampir2 azan Maghrib berkumandang, sayup-sayup aku dengar kat luar rumah mak abah aku tu ada orang nyanyi lagu Happy Birthday. Terus darah aku menyirap, betul ke orang yang nyanyi?

Suara macam kenal. Aku bukak pintu. Sah... memang tak syak lagi. Ketua Kodok, Kodok Chubby n Cma. Siap tatang kek... kek tiramisu lagi! Terharu... Lalu azan Maghrib kedengaran, aku jemput dorang masuk. Lepas tu abah n mak belanja kita orang makan sate.

Walau mereka bertiga tapi meriah dia macam 30 orang! Atau 300 orang! Nasib baik korang - kawan-kawan yang kita sayang. Kalau seseorang yang berlainan jantina pada ketika itu datang, pasti... sangat pasti itu hanya cerita dongengan saja! Hahaha... ayat dalam kurungan tolong jangan ada sesiapa buat macam tu lagi k. Gerun! Nanti akak boleh pengsan dik!


Nota: Terima kasih banyak2 kat Kodok Chubby sebab perkenankan hal mengidam aku nak makan kek tiramisu time tu. Aku cakap je, tapi ko belikan as birthday cake aku. Hehehe... padanlah Mr. Chubby sayang kau! (Oh time ni Mr. Chubby tak wujud atau belum ditakdirkan bertemu dengan Kpah lagi waima KodokMondok pun belum reform)


Birthday wishes aku tulis depan aku kat rumah aku. Cemerlang, kan?
Kpah adakah ko memakai baju Petrosains tu? Maka, ko dah berkawan dengan Mr. Chubby masa ni! Oh hohohoho... erk, berapa cucuk sate tu Pah?


Tiada ulasan:

Catat Ulasan