31 Disember 2010

Bercuti Lagi... Kali ni dengan Kodok2

Berempat tapi semua mereng! Hehehe... layan.

Nak gi Universal Studio tapi...

Inilah tahun yang paling best dalam hidup aku. Mula dengan serba kekurangan, di pertengahan yang penuh cabaran dan penutup tahun 2010 yang sangat meriangkan.

Rancang percutian ni pun ada macam-macam halnya. Mula-mula dengan pindaan tarikh, hal itu dan ini tapi yang lebih best sebab pengangkutan.

Kota Singa berapa lah sangat jaraknya daripada Kota Lumpur ni jadi kami pakat nak naik pengangkutan awam. Hajat nak berkeretapi saja tapi habis - tiket habis dijual sepanjang minggu tu!

Ok, tak pe, kami positif mahu naik bas. Misi mencari bas lah yang buat jiwa rasa goyah. Tiket2 bas ke Kota Singa pun habis! Jadi, kami nak naik bas turun ke JB saja. Hampir bersetuju tapi... "Bas ke JB dua tingkat harga RM55." Dua tingkat??

Aku pandang Ain. Ain pandang aku. Aku cakap, "Mak aku dah pesan jangan naik bas dua tingkat." Pesan mak, jangan ingkar nanti... paham-paham je la. Dua-dua duduk tercongok. Mahu naik bas jenama lain tapi tak tahu selamat ke tak.

Misi tercapai. Kami naik kereta lepas aku berjaya menerangkan hal-hal kurang enak pasal perkhidmatan bas yang disediakan pada mak. Punyalah suka hati dan riang-ria seperti mahu menari-nari zapin kat Hentian Bas Bukit Jalil tu. Hehehe...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan