15 Mei 2010

Sesuatu Yang Bakal Terjadi Jun Nanti


Satu-satunya perkara yang bakal berlaku bulan Jun nanti. Tak kira aku akan tengok sendiri atau dengan kawan-kawan yang kita sayang. Aku membesar dengan novel-novel Ahadiat Akashah. Novel pertama dia yang aku layan - Gigolo. Lagenda Budak Setan ni pulak aku layan dari Budak Setan I, II dan III kemudian Katerina. Ada lagi satu novel penamat tapi aku tak baca dan tak cari pun. Sebabnya... (nanti aku cerita kat akhir entry ni)

Lagenda Budak Setan ni pilih Farid Kamil jadi hero pegang watak Kasyah. Farid Kamil je... ?? Hehehe. Imaginasi aku time baca buku ni, aku membayangkan hero yang lebih hensem daripada Farid Kamil. Tak pe la, ok kot. Tu yang lagi nak tengok. Aku cuba untuk tak teruja pasal filem adaptasi daripada novel kat Malaysia ni pada aku kurang berjaya. Kenapa?

Pasal aku tak rasa impak dia macam mana aku layan baca novel. Imaginasi aku dan pengarah mungkin berbeza untuk pemilihan para pelakonnya. Tapi, apa pun aku akan tengok dan beri ulasan sama ada aku suka atau tak filem ni nanti.

Oh, ye... novel ni dulu aku beli dengan ikat perut time belajar sekolah menengah. Pasal aku manalah ada subsidi duit untuk beli novel-novel ni time tu. Dan yang pasti, aku hampa sebab bila mana aku kasi pinjam kat kawan-kawan tiba-tiba kawan tu cakap terhilangkan pulak. Hampa.

Kalaulah ada yang baik hati nak bagi aku hadiah 27 harijadi nanti - hah belikanlah satu set Lagenda Budak Setan, Katerina dan Kasyah - Lagenda berakhir :P

2 ulasan:

  1. aku rase bersalah.. aku la yg t'tgal buku tu mase kite jln2 kat sunway pyramid.. sbg menebus aku blnje pjan mkn.. tp nmpknye die still x lupe smpai skrg

    BalasPadam
  2. hehehhe... ko ke? hmm... sudah2 la tu. jgn nk sgt rasa bersalah tu... aku ingat novel tu dh x de je. kt mana or sape aku x ingat. ni ko yg ingatkan pulak :P

    BalasPadam