26 Mei 2010

kota lumpur yang lumpuh - I

Dari Jalan Belia ke arah Masjid Jamek. Buat keputusan balik dengan putra lrt. Saja mahu tengok orang dan orang tengok aku. Haha... :P


Jalan-jalan-jalan.... terbeli tudung 3 helai... pompuan ni! Hmm... Jalan lagi, tengok orang lagi. Sorang makcik kudung kaki kirinya atas kerusi roda dekat dengan stesen lrt Masjid Jamek tu sambil menutup mulut dan hidungnya. Kesian...


Tengok orang. Tengok keliling. Lrt Masjid Jamek dah berwajah baru. Aku tak ingat bila kali terakhir aku naik lrt. Oh... ada. Satu ketika tu aku naik dan aku terperangkap kejap dalam lrt tu dalam 10minit nak balik ke rumah. Kalau tak silap tren tu berhenti antara stesen lrt Dang Wangi dan Kg. Baru. Lemas aku rasa.


Tadi pun. Tapi bukan terperangkap. Dengar pengumuman lrt akan tiba lewat kerana gangguan teknikal. Ramai yang mengeluh. Muka masam. Muka ketat. Berpeluh-peluh. Aku nasib baik je perut dah terisi dengan Dark Mocha Starbuck. Jadi, tak mahu mengeluh. Tak mahu singgung perasaan sendiri.


Aku berlalu dan pergi tinggalkan stesen lrt Masjid Jamek.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan