18 Mei 2010

Untuk Mondok

Bila cerita pasal warna merah. Teringat aku pada Mondok. Mondok kerja kat syarikat penerbangan yang warnanya merah. Merah warna yang garang. Merah maksudnya berani.
Bila cerita pasal KodoksMondok ni, dia memang spesis lain. Sebab dia bukan Kodok. Hahaha...

Nah... asal-usul famili Kodoks ni pasal kami dari satu sekolah rendah yang sama, sekolah menengah yang sama, U yang sama kecuali Kpah yang si bijak itu. Tapi, bila cuti sem kitaorang akan lepak bersama-sama. Dulu bukan Kodoks tapi Badi or Buddy.


Pasal bila sorang bercinta. Yang lain pun bercinta gak. Bila putus sudah kasih sayang itu, tiba-tiba Kodoks lain pun sama ceritanya. Tapi, disebabkan Badi itu maksudnya kurang elok, maka, Kodoks la jadi jenamanya. Kekal hingga dah masuk ke dua generasi.

Eh, ni entri pasal Mondok. Mondok rapat dengan kami lately ni. 3-4 tahun. Tapi, tak de hal. Cerita Tok Mi jadi pengikat kasih sayang kami. Tok Mi - nenek yang disayangi. Cerita Tok Mi memang lucu, kalau gelak rasa sampai nak mati. Ane-ane kat NZ pun kalau dengar boleh pecah gegendang telinganya bila dengar kami ketawa senang hati bila dengar Mondok cerita pasal Tok Mi.

Mondok memang 'world' dengan mulut lasernya. Tapi, sungguh bukan nak kipas. Dah kenal memang baik hati orangnya. Mondok kalau bergabung dengan Kpah memang meletup! Sebab nanti ada je cerita lucu yang menjadi-jadi. Jadi gila la aku nak mengarang entri ni. Hehehe... :P

2 ulasan:

  1. ble 2 sharipah dh bjupe..tula jdnye..1 kisah tok mi..1 kisah abah syed..hahaha..mmg ilang tensen..

    BalasPadam
  2. mau berjilid2 kalau nk mengarang cerita tok mi n abah syed... tp aku tak world la nk tulis semula. if nak tulis pun kena record, pasal butir-butir maklumat lebih real kalau kpah n masyurah yang cerita... aku kt sini berkongsi cerita je... hehhee

    BalasPadam