13 Mei 2010

Tanya Diri

Situasi terkini aku - serba-serbi buat serba tak kena. Aku tanya diri, kenapa macam ni?
Baru aku teringat apabila ada yang mengingatkan. Ikhlaskan hati, jujurlah pada diri sendiri. Apabila buat sesuatu tetapkan satu niat. Niat yang baik.
Kadang-kadang, tak dapat tak, kita mulakan sesuatu perkara tu dengan perasaan syak wasangka.
Wahai hati - syak wasangka tu kan membawa kepada ragu-ragu (bukan cagu, ye! hehe), mengurangkan keyakinan diri, menyebabkan perkataan-perkataan negatif yang seterusnya tak perlulah aku tuliskan di sini.
Tiap hari keluar rumah, dah berniat aku nak ke tempat kerja hari ni. Mencari rezeki. Rezeki yang diberkati. Semoga hari ni lebih baik daripada semalam. Senyum. Walau apapun cabaran kat tempat kerja yang bakal aku tempuh, harap semuanya dapat diselesaikan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan