14 Mei 2010

Aku.Dulu.Tiada.Beza.


Ni la work station aku kat opis kesayangan dulu. Nampak kemaskan? Tapi otak aku tak sekemas meja aku ni. Kerja buat skrip - pecah otak. Apa lagi kalau time-time kritikal. PC ni la jadi saksi... aku bercakap sorang diri. Oit... aku bukan berhalusinasi tau, baca skrip sendiri dengan penuh penghayatan. Hehehe...

Benda wajib atas meja aku. Dah tentulah PC - tah PC zaman bila tah. Kopi - Macadamia Nut Gloria Jeans Coffee. Kalendar. Tu yang tergantung tu - Johan Explorace Hari Sukan Media Prima. Siapa kata CikPanda pelan (perlahan)?

Yang ni pulak - tempat pertapaan kat opis kesayangan aku tiap-tiap hari, sekarang ni. Siapa kata orang gomen tak de kerja? Tengoklah sendiri - berlambak aduan. Benda wajib atas meja. Sama - PC Dinasour dengan tetikusnya. Kalendar. Tiada Gloria Jeans Coffee Macadamia Nut. Semak meja aku, semak-samun lagi otak aku.

Tapi ni bukanlah rungutan. Cuma nak buat perbandingan. Hidup makin hari perlukan perubahan. Kat mana pun kita berada, walau tinggi ke puncak dunia, diri kita biarlah tetap yang sama. Sama dalam erti kata - yang baik kita maintain yang kurang kita perbaiki diri.

Syukur Alhamdulillah, semakin hari semakin Allah murahkan rezeki. Amin...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan