11 Julai 2010

Kek 27 Harijadi


Semalam makan-makan dengan KodoksMondok kat area Setiawangsa. Makan stimbot dan barbeque dengan berseleranya. Kodok-kodok yang datang - Ketua Kodok, Kodok Bob dan Bob, Kodok Chubby a.k.a Kodok Chomot, Mondok a.k.a Kodok Diva. Kodok Melaram, Kodok Stress n Hubby dan Kodok Kecil Aisyah tak dapat datang. Tak pe lah.

Walau berenam tapi tetap meriah. Awal-awal aku dah warning jangan ada apa-apa surprise untuk aku. Maka dorang tepati janji tu. Thanks, sayang korang kalau tak nanti aku nangis, siapa nak pujuk?

Ok, janji 8.30 malam tapi macam biasa la... hahaha. Kpah ambil aku kat rumah sebab tak tau tempat tu kat mana tapi rupa-rupanya Kpah lupa amik Masyurah. Miss communication! Kesian Masyurah pasal dia yang jadi organizer ni.

Bila dah sampai, makan-makan... Ain buat lawak nk rebus sayur plastik dalam air rebusan tu. Kpah tetap yang paling comot! Dan orang yang paling berusaha ialah Kpah - tak cukup pot depan dia penuh, dia penuhkan pot depan aku.

Sebab tak nak rugi memasing makan dengan portion yang betul. Meaning tak ada pembaziran - bagus betullah kodok-kodok ni. Macam biasa kitorang yang sampai restoran tu paling awal - orang berganti orang - kitorang terus bertambah plates - tambah dan tambah lagi! Hahaha... mana tak gemok!!!

Thanks once again kat korang pasal tiap-tiap tahun sebenarnya ada je kesempatan kita nak berkumpul makan-makan time birthday aku. Bila aku mengelak, nanti mulalah korang tercongok depan pintu rumah aku, bawak kek.

Kadang-kadang aku terfikir macam ni tau, korang buat cam ni sebab aku masih single eh? Korang takut aku sorang-sorang ke? Atau, time ni la yang korang tunggu-tunggu untuk tengok reaksi aku? (Macam Masyurah cakap aku makin sensitif)

Tapi, aku tau korang memang ikhlas... apa-apa yang aku tulis tadi tu, aku je yang terfikir macam tu. Tapi, sebenarnya itulah yang buat sesekali aku menolak - tak mahu diraikan. Sorry, kalau tulisan ni terlalu telus dan jujur. Aku sayang korang semua - my family, my KodoksMondok. Sampai mati pun memang susah nak cari kawan macam ni. Take care - Garnier! Hehehe...

Sekian, terima kasih.
Yang ikhlas - Kodok Narnia.

1 ulasan:

  1. huh.. ko x pyh nak rase x sedap ati sbb besday ko yg plg diraikan meriah.. mungkin sbb bln 7 itu sgt strategik utk kite b'kumpul2 memandangkan secara kebetulan masing2 agak lapang..

    BalasPadam