02 Julai 2010

KodoksMondok Mahu Rename?

Sebab dulu semuanya bujang belaka. Bila 2 Kodoks dah kahwin ni, banyak macam la nama-nama kodok yang nak di'rename'kan.

Ketua Kodok - Ain
Kodok Chubby - Kpah
Kodok Bob - Wa
Kodok Melaram - Lindzia
Kodok Stress - Aja
Kodok Narnia - Aku
Mondok - Masyurah

Sekarang atas ciri-ciri terkini kodok-kodok nak rename nama dorang sendiri nak jadi macam ni:

Ketua Kodok - Ain - Kodok YB?
Memandangkan kesibukan beliau melakukan tour 1Malaysia untuk bengkel aduannya, maka sekiranya ingin bertemu sila semak jadual tugasannya terlebih dahulu ek. Kesibukan Ain ni tahap-tahap sama dengan zaman glamer Mawi baru lepas keluar AF la. Haha...

Kodok Chubby - Kpah - Kodok Comot?
Tak kira apa saja yang Kpah makan kadang-kadang sudu tu tak masuk kat mulut betul. Ada je nak singgah kat baju dia la. Dari dulu sampai sekarang masih lagi kekal comot!

Kodok Bob - Wa - Kodok Tulang? Hahaha
Sejarah telah membuktikan akibat terkehel kakinya dulu, maka kesannya membawa ke hari ni. Satu hari mengadu dalam emel, doktor cakap aku ada masalah tulang kat situ sini dan bla...bla...bla... Hahaha... macam-macam!

Kodok Melaram - Lindzia - Kodok Resah?
Hmm... kembalikan Kodok Melaram kami. Kami kesah dengan kamu beb... Bergayalah macam dulu-dulu tu. Jangan ikut sampai nak jadi saiz Ain. Hahahaha...

Kodok Stress - Aja - Kodok Pinkish?
Hahahahha... sebab-sebab tak boleh dinyatakan di sini. Sekian, terima kasih.

Kodok Narnia - Aku - Kodok Misteri?
Macam-macam... mungkin sebab banyak tulisan aku dalam blog ni mempengaruhi kodok-kodok nak rename aku dengan nama ni. Ada part bunga-bunga bahasa or ayat-ayat kiasan aku, buat dorang ingat aku makin pelik kot. Hahaha... Tak boleh blah...

Mondok - Masyurah - Kodok Diva?
Pasal dia rasa dialah yang paling popular kat dalam KL Sentral tu, tak yah pakai baju seragam serba merah tu pun orang dah kenal. Bila ada orang yang menyapa, pendek jawabnya "Salah orang tu!" Gila kalau tak diva... siap orang kejar tu. Bukan nak mintak sain ke apa, cuma nak dilayan cepat, potong barisan!

Jadi, Kodok-kodok seklian, mahukah nama baru ini? Weh... aku tak nak lah. Aku lagi suka nama Kodok Narnia tu! Hahahahaha....

3 ulasan:

  1. chubby aku dah bace blog ko dlu dr aku!!! die ngan banggenye ckp "pjan suke name yg i kasi!!"
    mls aku nak layan kebanggaan die!!!

    BalasPadam
  2. hahhaha..tukar!tukar!sila tukar!narnia dh xrelevan utk ko wat ms skrg!!!xmau tukar?sila kuatkan smgt anda!

    BalasPadam
  3. kpah: poyo la chubby ko! nanti movie narnia september ni tp sorry aku x kn tgok. psl dulu dpt tix free aku leh lak tido.

    wa: wah... bkn main semangat lagi. hahahha... tgh semangat la ni, wahai si kodok tulang :P

    BalasPadam