02 Mei 2012

Sebab Apa 4.0?



Tajuk ni tak ada kena mengena dengan rentetan episod minggu lepas. Sahaja aku pilih nombor empat, sebab aku nak bagitau kat korang yang sebenarnya hari ni aku genap 4 bulan. Bukan, bukan sebab aku hamil 4 bulan ka atau langsung tak datang bulan. Tidak sama sekali!

Tapi aku dah empat bulan kat tempat aku kerja sekarang. Aku tak tau aku suka ka dak? Yang aku rasa macam mana aku boleh tercampak kat sini dan macam manalah aku leh lalui bulan keempat ni dengan pengalaman yang AWESOME.

Hahaha... kerana bulan keempat ni lah telah membuktikan kebengongan otak aku. Boleh ka dak, tadi aku ingat orang mati SMS aku? Misteri Nusantara betul. Tak pa, aku tak sanggup nak ceritakan hal tu. Cukuplah dua tiga orang ja yang tau pasal hal ni. Malu beb...

Kadang-kadang aku rasa hidup aku ni macam pemain dam ular. Hangpa tau dak dam ular tu macam mana? Budak-budak moden sekarang memang tak tau, kesian korang. Ya lah, macam mana tak macam pemain dam ular tu, cuba bayangkan bila kita main lepas baling dadu tu... kita langkah setapak. Pastu kalau kena 'makan' dengan ular tu maka kita pun jatuhlah ikut kat mana ekor ular tu parking (oh, my English). Seterusnya, lepas baling dadu, kita langkah lagi beberapa tapak, pastu kita jumpa tangga, kan? Kita pun naiklah tangga tu. Lepas tu baling dadu lagi, kita pun kena undur lagi beberapa tapak.

Hah, macam tu lah aku rasa hidup aku sekarang, ada naik tangga dan macam kena makan dek ular pun ada gak. Tak bermakna kita mara setapak, kita dah sampai ke garisan penamat, kadang-kadang bila kita nak mara ke depan tu kita kena undur dulu. 

Aku harap aku tak terus undur. Aku harap aku akan jadi seperti pemain dam ular yang berjaya. Maka, majulah sukan untuk negara. Majulah Pjan untuk semua perkara!






Tiada ulasan:

Catat Ulasan