08 Mei 2012

Belum


Banyak bintang di langit bumi Korea. Saya belum lihat dengan mata sendiri. Saya baru lihat di kaca tv. Saya belum untuk banyak perkara lagi. 


Dalam banyak perkara yang belum terjadi lagi, saya dah buat orang menangis lagi, hari ni. 



Entah kenapa ucap maaf itu terdengar murah. Sedang saya mahu merumuskan, ucapan maaf diikuti giggled gedik memang buat hati saya membara.



Simpati saya kepada mereka. Memalukan tapi bila nak jadi hal, perkara serius tak perlu diperkotak-katikkan. Lancar mulut saya tertinggi suara. Pitching entah hilang ke mana. Bercakap sesama manusia terasa bercakap seperti dengan dinding pula.



Bukan satu, bukan dua tapi empat pasang mata berderai air mata. Kata-kata saya jadi bisa kerana mulut kamu badan binasa. Saya tak luah ucap maaf, kerana apabila saya mengatakannya saya benar-benar maksudkannya. 



Banyak perkara yang belum saya lalui. Tapi pengalaman hari ni, jadi peringatan untuk diri saya sendiri. Hidup tak perlu meninggi diri. Ego letak ke tepi. Jangan anggap diam saya selama ini kosong tak berisi. Sekali saya bersuara dengan nada tinggi, itu tanda geram yang saya tanggung tak terperi.



Lesson learned to make you a better person. 

It's not easy to be me. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan