14 November 2010

Post Mortem Dengan Mak

Saja aku skip dulu cerita pada hari kejadian sebab cerita ni lagi penting sebab aku belum sempat berjumpa n borak kat Kodoksmondok.

Balik je dari sekolah tu terus abah sambut aku kat depan muka pintu, "Laku tak?" (Abah pun excited gak!) "Mestilah... tapi ada banyak cerita ni nak story."

Pung pang pung pang... aku, mak n abah cerita sambil minum air-air Arab n KFC, terus aku teringat aku ada bawak balik sandwich Kpah, "Op... kejap-kejap. Ni sandwich yang Kpah buat. Rasalah."

Reaksi mak, "Hmm sedap macam ni korang jual dua ringgit setengah? Ishh... tak patutlah. Patut setengah ni je dah seringgit setengah, dua-dua belah tiga ringgit la." Jawab aku, "Nanti tak ada yang nak beli pulak?" "Mesti ada. Siap korang packing cantik ni. Ishhh... tak tahu!"

Haha sangatlah Donald Trump kan mak saya ni? Ishh... nasib mak tak turun padang, datang kat sekolah kalau tak, pasti sangat macam-macam kita kena weh! Hehehe... apape pun thanks a million to mak n abah coz support kitorang beriya-iya.

Terkenang balik masa mak dulu-dulu berniaga rojak dan kuih-muih ni semata-mata nak besarkan kitaorang adik-beradik. Now, anak-anak mak n abah semua pun dah berjaya. Alhmadulillah.

Saya tak pernah malu nak tenyeh rojak lagi kalau perlu sebab susah payah dari nak sediakan bahan-bahan dan sakit-sakit n sengal-sengal badan yang saya rasa sekarang ni, mesti lagi sakit time mak buat semuanya sorang-sorang dulu dengan bantuan abah sikit-sikt.

"Nanti pasar ni bukak aku nak jual baliklah rojak!" Berangan mak aku ni boleh tahan gak! Haha. Serentak aku n Angah respon, "Eh-eh, jangan nak ngade." Boleh?


2 ulasan:

  1. huh same la mak abah kite.. Aku smpai umah dorg xde.. Kluar dating kot sbb anak2 sume xde kat umah. Bile dorg smpai je umah nmpk aku tros tanye laku x?? Ayt mmg same!! Aku pon cite la kat dorg smbil minum air2 arab yg dibekalkan smbil mkn rojak yg pjan buat. Bpk aku pon ckp "eh, pndai pjan buat kuah rojak!" hmm ni la mak bpk kite, x percaye ngn bakat t'pendam anak2 dorg ni..

    BalasPadam
  2. ayat sama laku ke x tu yg x tahan tu? eh, pah bpk ko puji aku lah. hehehe. kembang la. meh dtg sini meh amik kuar rojak lagi ;)

    BalasPadam