24 November 2010

Harapkan Yang Indah

Saya harap, hari-hari saya akan berlaku dengan indah.
Setiap hari saya impikan perkara yang sama.

Rupa-rupanya hari-hari saya bukan saja indah malah terlalu 'indah' dengan pelbagai ragamnya, rasaksa gorgomnya, labu-labinya, si luncainya.

Dan saya?? Kadang-kadang saya jadi cikpanda, kadang-kadang saya jadi sang narnia, kadang-kadang lagi saya jadi pjan, dan lagi dan lagi dan lagi... Macam-macam saya boleh jadi ikut suka hati.

Hakikatnya apabila kita memperolehi atau memiliki sesuatu yang kita inginkan dalam hidup ni, ia datang bersama masalah. Pakej kata bahasa promosinya. 1 set. Lengkap.

Saya harap yang datang bersama masalah itu, bukanlah masalah yang tak boleh diselesaikan. Setiap masalah akan ada jalan keluarnya. Mana-mana pintu bukan untuk ditutup selama-lamanya. Pintu yang terbuka akan menampakkan cahayanya. Pasti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan