12 Disember 2014

Allah Tahu

Bismillah...

Akhirnya kebenaran bercakap sendiri. Biarlah. Mereka dengan cara mereka. Kesian. Kita yang tengok rasa kesian. Tapi dorang ok je. Sekarang memang korang ok. Untuk jangka masa panjang aku rasa parah kalau korang berterusan macam ni.

Betul. Cara kau, cara kau. Aku pun ada cara aku sendiri. Aku memang terlalu menjaga. Sebab lebih baik berwaspada daripada nanti ada yang terluka. Selama aku menjaga, sebaiknya aku jaga hubungan aku dengan Allah dan hubungan sesama manusia. Biar bekerja ada rasa RESPEK, walau siapa pun kita.

Akhirnya banyak suara yang berkata, tak pa sabarlah Allah ada. Aku tak sorang-sorang lalui susah ni. Aku sedar Allah beri ujian tanda Allah sayang kita. Susah ujian. Senang pun ujian. Bukan ke hidup ini ladang ujian?

Allah Maha Tahu, Allah Maha Mengerti.
Allah ada.
Dorang lupa.
Aku tak nak jadi lupa pada-Nya. Malu sebab Allah dah bagi lebih dalam hidup ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan