27 Oktober 2014

kembali senyum

Bismillah...

Bukan mudah untuk meyakinkan diri. Tapi syukur Alhamdulillah segala-galanya aku ambil langkah berwaspada. Masih terdengar cerita kurang enak. Ah... pedulilah. Jiwa mesti lebih besar daripada sebelum ni untuk tidak terlalu emosi dalam banyak perkara.

Aku lebih banyak senyum mendengar perihal mereka. Kesian. Tapi sampai bila? Aku juga yang tersepit jiwa raga. Tidak. Aku tak perlu emosi berlebihan. Buang masa dan tenaga. Itu kan masalah mereka. Masalah individu tu sendiri. Akhirnya aku ambil pendekatan memerhati dan senyum kembali.

Kalaulah satu hari nanti aku bisa menulis cerita mereka... kalaulah jadi aku akan tulis. Motif??? Untuk pengajaran kita bersama. Untuk ingatkan diri aku yang selalu lupa. Untuk aku sedarkan diri hidup di dunia ini ladang ujian. Allah Maha Memerhati dan Maha Mengetahui.

Sabar pjan untuk sedikit masa lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan