25 Oktober 2014

Jiwa.

Tadi tengok rancangan Tanweer kat TV9. Tetamu jemputan Eirma Fatima kongsi pengalaman dia berubah. Katanya dia ubah utk masa depan dia. Dh banyak hati org yg dia hampakan atas keputusan dia x sambung belajar Law dan nak jadi pelakon. Demi utk membuktikan keputusan yang dia pilih  betul dia berusaha utk buat yg terbaik dlm bidang yg dia pilih.

Kemudia dia share nasihat. Jiwa kita ni besar. Kitalah yang menentukan arah tuju jiwa kita nak jadi macam mana. Maksudnya kita nk jadi jiwa besar yg kuat atau yg lemah. Kerana daripada kekuatan jiwalah kita membentuk siapa diri kita.

Nah pjan sila ketuk kepala berkali-kali utk hadam perkara ni. Sebelum ni bukan tak tau tapi mcm dh terhantuk baru nak sedar.

Ustaz Don pulak dalam rancangan ni ulas perubahan Aizat. Katanya kita manusia akan berubah bila kita mula hilang sesuatu dari dlm diri kita. Bila kita mula tercari-cari rupanya kita lalui fasa perubahan. Selalunya  kita akan jatuh dan bangun balik. Jatuh yang menjadikan kita orang yang berusaha utk jadi org yg lebih baik berbanding sebelumnya.


Allah Maha Besar. Penuh kasih sayang. Semoga Allah sentiasa dengan kita dgn limpahan nikmat dan rahmat kasih sayang-Nya.

Jom istiqamah jadi yg lebih baik setiap hari. No turning back! You can do it pjan!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan