16 April 2014

Isyarat Ping Aku

Bismillah.

Lama tak mengayat kat sini. Senak otak, sebu dan tepu tak terperi. Kadang aku hanyut. Sengaja. Kadang aku dipukul ombak kembali semula ke pantai. Aku macam bernyawa tapi tak gembira. Jasad aku ada tapi roh tah ke mana. Mati belum lagi.

Dah lama aku bagi isyarat ping. Ibarat kotak hitam aku dh habis jangka hayatnya. Aku hanya tunggu penyelamat datang untuk angkat aku keluar dari dasar laut yang sangat dalam, lebih dalam daripada Lautan Hindi mahu pun Lautan Pasifik.

Aku tunggu dan berdoa. Seperti doa Nabi Yunus ketika dalam perut ikan paus "Tiada Tuhan selain Engkau ya Allah. Wahai Yang Maha Suci. Sesungguhnya aku termasuk orang yang menganiaya diri sendiri." (QS. Hud: 87)

Aku pujuk hati. Sabarlah. Allah Maha Mengetahui. Jika sekarang bukan masanya, akan tiba masanya nanti. Akan terus juga aku berdoa agar perjalanan masa berputar cepat sekali.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan