24 Februari 2014

Mencari Hikmah Dalam Setiap Kejadian

Bismillah...

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang. Terima kasih Ya Allah atas segala kurniaan-Mu. Terlalu sukar untuk mengungkap dengan kata-kata apatah lagi menulis segalanya.

Ya Allah, terima kasih atas gerak hati yang Kau berikan kepadaku. Gerak hati untuk semua perkara yang terjadi. Yang melarakan hati, jiwa dan raga. Akhirnya, aku tahu sesuatu apa yang aku mahukan. Sekarang, inilah masanya. Untuk segala daya dan usaha akan kukerahkan segalanya. Lillahita'ala.

Bergetarnya jiwa bergemuruh rasa berlinangan air mata sekali pun, akan aku pastikan perkara itu berjaya. Terima kasih Ya Allah kerana Kau ketemukan aku dengan insan-insan yang hebat yang merubah cara aku berfikir dan mencari hikmah di sebaliknya.

Ya Allah, kurniakanlah padaku nikmat untuk aku terus tabah dan meneruskan perjuangan ini. Perjuangan yang belum selesai sampai bila-bila pun. Besar harapan aku ada kenikmatan pada waktu tertentu. Sesungguhnya Engkau Maha Tahu.

Terus beri aku kekuatan-Mu, Ya Allah. Amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan