07 Februari 2012

ternyata realiti tidak seindah mimpi atau secomel drama vanila coklat

Lelaki - perempuan - perasaan tak suka - kahwin paksa - jatuh cinta. Alahai... perasan atau tak, sejak kebelakangan ni plot cerita drama yang kita tonton hampir sama. Hero kacak - heroin cantik - hal-hal yang sweetttt dipertontonkan. Kita pun terbuai. Adakala kita pun sengih-sengih sebab suka. Atau kita pernah ada dalam situasi tu dulu or akan datang kita pun nak buat hal-hal yang sweet untuk pasangan kita. 

Vanila Coklat
Hehehe... aku cakap pasal aku. Pasal aku pun suka tengok cerita-cerita sweet ni untuk kurangkan tekanan kerja, contohnya. Hakikatnya, untuk situasi aku, dapat lah larikan minda/otak aku kejap untuk teringatkan kerja-kerja yang baru aku galas. Tapi, dalam masa yang sama aku kena bagi tip-top high speed untuk semua perkara yang berlaku kat tempat baru. 

Berbalik pada drama Vanila Coklat ni, untuk episod hari ni, ya memang sangat comel. Ternyata, realitinya esok mungkin aku tidak mampu tersengih-sengih comel bila mengadap pengurusan tertinggi tempat aku bekerja. Kerana diri ini merasa terlalu kerdil bagi menggalas tanggungjawab yang besar. (Tengah draf ucapan perasmian - sambil-sambil update dan tengok Pelangi Kasih pulak) Kerja aku tak sudah-sudah asyik mengayat saja kan. Hahaha....

Gemersik Kalbu
Yang ni pulak, satu lagi drama yang tengah meletup-letup kat tv rumah korang, kan? Kan? Drama daripada adaptasi novel. Layannn... Aku tak tau lah, hanya untuk ingatkan diri sendiri, asalkan kita berpada-pada untuk memilih hiburan yang tak melalaikan dan jangan terlalu takjub atau anatik terhadap artis-artis yang memeran watak tersebut, ok lah. 

Kita pun manusia normal, ada akal yang sihat untuk membuat pertimbangan yang sewajarnya. Dan, berpijak pada dunia realiti yang sebenarnya. (Walau kadang-kadang hidup kita pun macam drama yang tidak ada penontonnya. Hehehe)

Selamat menonton dan jangan lalai dengan hiburan yang melampau. 
Sekian.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan