26 Januari 2012

kembali senyum




Senyumlah - kerana senyuman kamu sangat indah. Lebih indah dari warna pelangi.
Senyum dari hati.
 

Dah lama, saya terlupa untuk ukir senyum dalam erti kata sebenar - senyum yang indah.
Entah kenapa, dalam banyak dugaan yang menimpa diri, atas limpah dan kasih sayang Allah saya terima khabar kejutan tersebut dengan kata-kata yang tak mampu saya ucapkan.

Subhanallah - Maha Suci Allah. Lebih banyak dugaan yang Kau berikan padaku, lebih mendekatkan aku pada-Mu. Makin banyak aku pelajari tentang kehidupan, semakin aku mengagumi-Mu. 

Pohon saya, 2012 ini akan ada cerita bagus. Adakah khabar ini saya ertikan sebagai cerita bagus permulaan tahun ini? Ya, saya terima khabar ini sebagai cerita bagus yang pertama. 
Walau saya tahu saya bakal mendepani cabaran yang baru kelak. 

Dari satu sudut, saya harus lihat dari sisi positifnya. Usai meminta pandangan beberapa pihak, mereka berkomentar ini adalah masanya - masa yang terbaik untuk saya memulakan langkah.
Terima kasih atas dorongan kalian. 

Itu antara salah satu sebab untuk saya tersenyum indah, sekurang-kurangnya untuk waktu ini hinggalah pada waktu yang Allah akan tentukan kelak.

Buat masa ini, saya bermukadimah sahaja. Justeru, tentu saya akan tuliskan cerita bagus itu kelak.




2 ulasan: