08 Januari 2012

Peluang itu




Saya telah diberikan peluang itu. Mengenali dirinya. Mengenali diri saya juga. Ada perkara yang baik terjadi. Namun, ada juga perkara yang menjauhkan saya dari-Nya. Sesungguhnya, tahulah saya, Allah hanya hadirkan dirinya hanya untuk menguji diri ini. 

Ujian Allah adalah tanda kasih sayang-Nya agar hamba-Nya tidak melupakan Dia. Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, aku hanya harap redha-Mu. 

Seandainya dia tercipta untukku, yang mendekatkan aku ke jalan-Mu, relaku menjadi miliknya. Sebaliknya, jauhkanlah aku dari dirinya jika hadir dirinya hanya menjarakkan aku dari redha-Mu. 

Kamulah pelangi yang pernah mewarnai hidupku dulu. 
Matahari yang menyinari hariku. 
Awan yang meneduhkan aku. 
Satu hari nanti berharap bertemu pelangi yang baru. 





Tiada ulasan:

Catat Ulasan