28 Mac 2011

Kluang dan Sekitarnya

Jom layan foto-foto yang aku tembak kat Kluang, Johor dan sekitarnya. Mula-mula aku tak berapa yakin apa subjek yang aku perlu tembak sebab kebiasaannya foto aku lebih kepada manusiawi dan acara-acara.

Tangkap gambar bangunan memang jarang-jarang sekali. 'Tembak' gambar manusia hatta pemandangan semulajadi bagi aku indah - sebab mampu buat aku tersenyum. Gembira. Ceria.

Ambil gambar bangunan bagi aku sangat 'kaku'. Aku tak tahu macam mana nak suruh bangunan tu 'senyum' bila mana aku ingin menembak 'mereka'. Hentam sajalah, Labu!


Jln Dato' Haji Rauf - lokasi hotel penginapan. Mula-mula sampai dekat sini, siap tanya lagi kat sorang brader motor tu mana jalan ni, rupa-rupanya dekat sangat. Siap kitaorang yang follow brader tu pun tak sempat nak ucap terima kasih. Harap-harap brader tu tak maki kitaorang.


Kenangan naik kereta api masa kecik-kecik dulu. Aku tak pernah pun peduli ada tempat nama Mengkibol dan Chamek. Nama je best student Geografi aku ni! Haha... hampeh!

Stesen Kereta Api Kluang
Cita-cita uncle ni nak jadi model tapi tak kesampaian agaknya. Maka, aku pun sudi-sudikanlah lensa aku ni menancap gambarnya.


Mungkin pada masa depan aku perlu 'mesra'kan lensa aku ni 'tangkap' subjek-subjek kaku ni sebab kadang-kadang ia tetap ada ceritanya tersendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan