16 Februari 2011

The Green Hornet



Sebelum sorang kawan ajak tengok cerita ni aku langsung tak tau apa-apa pasal filem ni. Paling-paling masa selak surat khabar ada la satu pertiga muka surat poster filem ni The Green Hornet - Jay Chou. Huh?? Best ke? Cerita pasal apa... alaaaaa... kalau tak best tak tau la aku.

Rupa-rupanya cerita ni adaptasi daripada komik dan sangat popular dari dulu-dulu lagi. Selain komik, dah ada beberapa filem dalam versi ikut peredaran tahun. Macam James Bond gak la. Lepas sorang hero, hero lain akan ditukar pada dekad seterusnya.

Ok, overall... cerita ni menghiburkan. Banyak babak kelakar2 sengal dan heroinnya Cameron Diaz yang nampak agak tua. Tapi masih maintain cun gitu!

Jay Chou agak gemuk - ni review kawan aku sebab aku tak pernah tengok filem Jay Chou sebelum ni. Best tengok cerita ni sebab watak Kato ni genius cipta kereta-kereta canggih lebih canggih daripada kereta The Knight Rider! Hahaha...

Nama pun cerita super hero walaupun Green Hornet ni tak ada superpower tapi masih lagi kalau nak jadi hero tu kena menyamar. Agak cliche di situ tapi tetap la aku berpegang pada ulasan aku sebelum ni, jangan cari logik dalam filem!

Janji menghiburkan dan selamat menonton untuk kawan-kawan yang kita sayang ;)





Tiada ulasan:

Catat Ulasan