01 Januari 2011

Oh, Keranamu Malaysia...

Pstt... hey aku orang Malaysia ok. Walau gi bercuti ke negara jiran, tapi niat hati memang nak tengok match kat Bukit Jalil lebih2 lagi ada kawan nak bagi tiket. Adehhh... melepas! Hmm... tapi tak pe, sebab kitaorang dah pasang niat dan cuba nak sampai JB dalam kul lapan lebih tapi apa kan daya jalan jem disebabkan ada kemalangan kat lebuh raya n jalan raya.

Maka, kitaorang dapat live update daripada Mr. Chubby untuk match Malaysia vs Indonesia final pertama Piala Suzuki AFF 2010. (Ishh... chop2 iklan jap - aku rasa blog aku ni lelaki yg paling popular disebut2 adalah Mr. Chubby! Huh.... bestfriend aku time belajar Arip pun x sebanyak ni aku mentioned! Ish...)

Ooooooo ok2. Sambung balik. Maka, dalam perjalanan tu memang kitaorang bertemankan status update Kpah-Mr. Chubby. "Dear, Malaysia dah berapa dah sekarang? Apa 0-0? Oh... ok2. Nanti you update i lagi k! You dah keluar gi orang kawen pulak." Hahaha... ni la antara babak-babak ngengada dorang ni.

Dah-dah... buat Mr. Chubby jadi sayang lak kat aku nti! Bahahaha... Pah ampun Pah, aku tak caras ko. Ala Mr. Chubby apa la sangat! Lalalala.... (Ex-bf aku Johnny Depp tu lagi taste!) Ngee.... pengsan!

*****

Hari last, nak balik dari JB ke KL lak. Pagi2 Ain dah jerit... "Aku nak balik cepat hari ni. Nak tengok bola!" Terus aku melompat dari katil dengan muka yang mamai terus segar, "Ok, aku pun nak tengok!" Huhuhu... Mana boleh lepas tengok weh, dah la final pertama Malaysia boleh baham Garuda 3-0, final kedua je sah2 dah bawak 3 mata kat Jakarta nun...

Maka, Keranamu Malaysia - Tanah Tumpahnya Darahku... kitaorang berjaya gak sampai kat rumah masing-masing sebelum pukul 7 malam.

Dan pada malam tu gak rumah aku dah gegak gempita macam Stadium Gelora Bung Karno. Suara abah n Angah je dah cukup boleh gegarkan KLCC kat sebelah rumah kitaorang tu.

Best! Satu lagi sejarah tercipta dan kita dah saksikan sejarah tu milik kita. Yang penting - buat skuad Harimau Malaya jangan cepat lupa diri. Kita menang sebab punya anak muda yang berbakat, berdisiplin tinggi dan mampu berjuang habis-habisan bawak cabaran negara ni.

Dan PM pun kasi cuti 31 Disember, yang sememangnya aku pun memang tengah bercuti. Dan lagi semua rakyat Malaysia tak kira apa warna, bangsa, agama, rupa, parti politik semua pun rasa gembira dan update kat status FB masing-masing lahirkan rasa bangga dan patriotik semacam gara-gara fenomena baru yang sedang tercipta.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan