02 Februari 2015

penantian satu kemenangan

Bismillah...

020215

Kalau dulu kita selalu dengar ungkapan penantian satu penyiksaan. Cuba kita tukar dengan penantian satu kemenangan. Apa rasa??? Best wooo...

Untuk orang yang diuji - saat menantikan sesuatu yg sangat kita hajatkan bila tak jadi kenyataan memanglah terseksa jiwa dan raga. Sebaliknya kalau penantian kita termakbul, tercapai dan jadi kenyataan itulah kemenangan.

Macam perlawanan bola sepak contohnya. 90 minit masa perlawanan umpama satu perjudian. Kemenangan berpihak bukan pada nasib. Usaha, kerjasama, persefahaman dan kerja keras kita antara kayu ukur kemenangan. Jangan lupa faktor luaran seperti sokongan penyokong, strategi jurulatih dan peranan pihak pengurusan yg menjaga kebajikan pemain.

Kita merancang tapi sebaik-baik perancang adalah Allah Yang Maha Mengetahui. Allah lagi tahu kita layak menang atau tak. Kita jaga hak Dia, Allah beri hak kita melalui kemenangan yg kita inginkan. Semuanya dengan kepercayaan dan keyakinan kita pada Dia.

Usai menang syukurlah kerana kita sangat dekat dengan-Nya. Jaga cinta ini. Huhungan kita dengan Pencipta sematkan untuk satu hari nanti kita akan menemui-Nya. Bukankah ini lagi satu kemenangan yg indah?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan