02 Januari 2007

aku mula bersuara

Bismillah...

hati lega... sebab suara hati ini didengar... dari bisu... aku mula bersuara dan tertawa semula... ternyata tawa itu penawar duka... sedikit sebanyak aku mula menerima diriku yang pernah kehilangan CINTA dan rasa... tapi hari ini aku sedar... CINTA datang dan pergi...

aku belum kehilangan CINTA... kerana CINTA itu kehidupan... aku masih menjalani kehidupan maka sudah pasti CINTA itu ada tapi di mana?

bagi aku CINTA itu kepercayaan... jika percaya adanya CINTA maka benar CINTA itu ada... seperti kita percaya adanya TUHAN begitu juga kita percaya adanya CINTA... kita tidak melihat CINTA tapi dapat merasakan CINTA itu ada... tapi di mana?

bolehkah kita tanya di mana TUHAN yang kita sembah? begitu juga persoalan di mana CINTA?
CINTA itu satu anugerah... dari TUHAN... sedang kita tidak tahu di mana TUHAN maka kita tidak tahu di mana CINTA? bagaimana CINTA itu wujud begitu juga kita tidak boleh persoalkan bagaiman TUHAN itu wujud?

hanya TUHAN YANG MAHA MENGETAHUI di mana CINTA... kerana CINTA itu pemberian-Nya... jika TUHAN itu CINTA maka aku mencintai-Mu TUHAN... tapi adakah sama apabila ditulis CINTA itu TUHAN... lebih baik ditulis begini... CINTA itu pemberian dan anugerah TUHAN yang tak ternilai erti dan harganya...

p/s: aku mohon pada-Mu TUHAN agar tulisan ini tidak wujud keraguan dan semoga aku dan pembaca mendapat petunjuk dan hidayah-Mu... Amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan