01 Mei 2013

Nanti

Dan apabila sampai masanya nanti, saya akan tinggalkan segala yang pernah saya miliki. Pemilikan yang sementara - tidak kekal. Di sini - semuanya baik-baik belaka. Pengalaman yang tak akan saya lupakan sampai bila-bila.

Bila sampai hari tu, satu hari nanti yang saya sendiri tidak pasti bila, pasti akan membuat saya rasa sedih. Meninggalkan tak semudah ditinggalkan. Atau sebaliknya?

Imbas belakang waktu - ramai yang mempersoalkan. Pertembungan persepsi berlaku. Saya pasti mereka tidak dalam 'kasut' saya. Saya terus yakinkan diri dan mula tidak peduli tafsiran orang yang tak mengerti.

Sepantas masa berlalu. Mereka akhirnya okay saja apabila saya okay. Alhamdulillah. Kekuatan itu apabila apa yang kita fikirkan boleh, akhirnya boleh diterima mereka. Diam mereka mungkin bukan kerana mereka setuju secara total, mungkin diam mereka tanda mereka mengerti walau mengambil masa lama. Kerana satu hari nanti semua itu bakal terjadi. Nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan